Ardh Studio adalah sebuah syarikat yang berpengkalan di Ampang. Kami menawarkan khidmat cetak T-shirt, Lacoste & Jersey. Harga bergantung kepada jumlah T-shirt / baju yang ingin di tempah. Sila hubungi 017 280 1767 untuk maklumat lanjut. Terima Kasih.

Wednesday, September 28, 2011

Dear Blog.

I need another story.. Something to get off my chest.. My life gets kinda boring.. Need something that i can confess..

Here i am.. writing my blog..blog..blog..bloooog.. attacked from the block. Lama dah i tak manja u kan? u sehat? dah makan? ha ni makan nyehhh.. Sigh right? then go went happy la la la.. meeting up some bunch of friends.. hang out jalan-jalan cari pasal.. oh yeah i learn some Kung Fu yess (angguk sambil hembus asap dan buang puntung rokok). Full stop. Have a break, have a kit-kat..sedap betol..kat umah aku selalu aje ade coklat ni..rasa sedap..kenapa coklat buat aku sedap nak makan lagi..calm down..maybe release tension kot. Eh ape pulak coklat nak cerita ni.. sudah melt la coklat ni sambil taip.. haha, cayakkk.

SUGAR WE'RE GOING DOWN.. yeah scroll down please.. love hear this song swinging Fall Out Boy.. boy never heard new song of u guys for nowadays.. going downnnn.. sugar we're going down swinging~ bla bla bla. In a corner of my mind.. I dont get so down easily.. To be H A P P Y. If you want to be happy, be. Happiness is never stopping to think if you are. Whatever.

Another interview for shared.. Last phone call interview.

Me : Hello.. is this One print station company?
Ahmad : ye saya..
Me : Oh.. em nak tanya, job graphic designer still available tak?
Ahmad : Ooh saya rasa takde..cuma nk pakai pembantu kedai.
Me : Oh ye ke, kate graphic designer? Yang terpampang kat luar tulis tu amende? (bunyi cam lebih kurang la)
Ahmad : Encik..tinggalkan number tepon dulu n nama, nanti saya tanya bos dulu k..
Me : Okay. AZAM 017 - 280 ***7 Tq.

Lepas tu, kedengaran ringingg handphone itam kecik smartphone ku yg begitu bising, dan tersedar aku dalam bilik air dan terus aku capai.. last-last tak sempat angkat.. agak-agak rasa nak call balik tak??? Mestilah aku angkat phone tu call balik!

Me : Hello? Siapa?
Ahmad : Oh encik azam! Yang job tadi memang ada, kami nak pakai orang
Me : Okay, kalau camtu saya nak lah.
Ahmad : Umur berapa encik Azam?
Me : Umur abang baru 25 je dik..
Ahmad : Ala..tua setahun je.
Me : Hahah (macam kau muda sangat)
Ahmad : Ok, camnilah.. saya akan bagi email dan bagi test dulu sebab bos nak tgk hasil keje azam dulu lah, then send resume sekali? Mintak email?
Me : Okay.. ajamjamal@rocketmail.com
Me : Oh ye dik, nak tanya basic salary biase berapa?
Ahmad : Oh kalau saya, saya pun designer.. baru seribu.. kalau yg laen ade yg lapan ratus..
Me : Ha? camana camtu pulak? sikitnye?
Ahmad : Bos tgk hasil kerja..dah tahap tu..tengok hasil kerja, kalau prestasi artwork okay naiklah gaji..gaji lain2.. etc.
Me : Oic..faham. okay just email je lah ok?
Ahmad : Okay, senang je test ni. Thats all.
Me : Okay, thanks, bye

Then i've got his e-mail.


Assalam...

tugasan ni senang je...

aku bg logo kptm then buat 1 cover buku

Tema: Majlis Konvokesyen KPTM ke 28
Saiz: Bebas

 -tujuan assigment ni sbnarnya aku nk tgk hasil artwork

klo terbaik,aku leh rekemen gaji tinggi...klo biasa2 jer..itu bgantung pd bos...

bos tgk prestasi keje...kdai ni ada 4 cawangan...

email skali resume...klo dpt nti ada staff call mtk dtg interview...

tq.


Then dapat je test ni..aku pun buat la..memandangkan dah lama xbuat design ahaha..hak2 aku bukan nye kreatif sangat..aku buat ikut mampu je..macam piece of cake je siap nye..ntah ok ke x? ni lah dia design cover buku aku buat, then reply the email. Oh gile rindu la, lama xbuat kerja camni.. i miss graphic.. well aku buat ni dapat job or tak dapat.. terserah je :) kalau kena reject pun takpe. 

ok siap THANKS. Kalau camtu gaji up sikit. hehe
bersertakan assignment dan resume..


regards,

Ajamjamal.



Rabak mataku, pena menari-nari, tinta bedarah, kata membara-bara, masanya ku bernafas. Kini terakhir kali, puas ku sesak dalam dunia grafik.. dulu tersungkur kini berdiri.. kau bermain api.. kini ku bakari.. Takde jugak reply answer dapat ke tak job tu.. siapa yang mampu mencapai mahu ku, bila mana aku juga seorang manusia. Biarlah.. Tapi kan.. Aku tetap enjoy gak lah bodo-bodo punya interview ni.. ikutkan aku gaji kecik nak mampus.. memang ye aku ni demand.. nak hidup kan.. forcing me not to stay, i must find another job, carry on, rezeki ni kan meluas.. usaha lagi.. jangan tumpukan satu jalan sahaja.. banyakkan jalan yang boleh dapat kerja lebih baik dari sebelum ni.. Hmm.. Like my friend said, "kau ni zam, keje ape-ape pun kau boleh buat, sebab aku boleh nampak kelebihan kau boleh buat semua jenis kerja macam-macam dan kau boleh menyesuaikannya". Woah, tak sangka dapat puji dari member, Thanks a lot man. Kembang tak sangat lah, kalau aku tengah takde keje ni.. haha.

Dear blog,

I'm writing these to you.. Hopefully u dont mind i've a lot things berleter on you.. I dont have anything.. except a better of day.. I know.. there's a lot things will more to come.. i just felt so bored when unemployed. Damn u blog. You're not talking. Somehow u will never leave me. How happy u make me. I can live yeah :)

Thanks blog.. you're such a good friend. I've a secret mission. Shh.. wont let u know. Someday. Incoming.. Its not a part of me.. But will do my best for doing something new experience. If.. i just got it. I want u to know that, nowadays printing company such like a fuck-up. Oops, sorry2 ter.. shut me up.

Ahh.. sedapnya rut bir ni.. habis dah satu botol besar aku minum.. as i watch the clock, i realize it's late in the morning.. i know, masa tidur aku dah terbantut.. bangun pun lewat.. man that is so dumb. Wake me up, will u dear? zzzZ. Good Night..before u go night.. let me see for the best picture of 'fly fly away' last week..





We love MELAYANG.