Ardh Studio adalah sebuah syarikat yang berpengkalan di Ampang. Kami menawarkan khidmat cetak T-shirt, Lacoste & Jersey. Harga bergantung kepada jumlah T-shirt / baju yang ingin di tempah. Sila hubungi 017 280 1767 untuk maklumat lanjut. Terima Kasih.

Thursday, August 11, 2011

Breath deep for LIFE.

Life as we know it... will remain the same. Mean while i was writing this, i've just wasted 5second of your life. Oh.. realitinya, sedang nak menulis ni pasal apa? what the heck is on my mind.. *silly. Oh yes.. in the end of month, i lost my job. Coz life is not a job. Haha *double silly. Im not suffering from insanity!! Im enjoying every minute of it ;) nak je aku dapat kerja yg lebih bagus lagi.. Still searching.. *bzzzt. Thanks for every second this life, semua ditentukan Nya. Bersyukur pada mu Ya ALLAH, dan berikanlah jalan hidupku yg terbaik dari apa sebelum ini..Amin.


Not to cry when you're sad, only when you're happy. Not everyone is good at something. Not every star shines. Not everything deserves a chance, but maybe half of it. Not. Not. Not..shut up me. *triple silly

Dream.."What are my dreams?" Soalan tertanya2 dulu, dari kecil hingga lah dewasa sekarang..Masa tadika dulu aku jawab.. "Saya nak jadi arkitek". Sebab saya terror lukis. haha. Gile ape masa kecik2, sangat suka melukis kartun sahaja.. em dah besar ni pernah lah jugak masuk bidang animation dahulu kala..reminds me on D'alien ART company. Tak tahu apa citer D'alien sekarang, but for history.. Citer2 kartun 2d yang dah keluar kt tv kami buat, Anak-anak Sidek, Atok&Atan, Soccerbugs, The Ardh & lots more.. i really love that job. but cant stand for longer..as hidup ini tidak selamanya nyaman, sesekali kenalah ada perubahan diri untuk mendapat yang lebih bagus kan kan kan.. Selepas je aku meninggalkan dalam bidang animation, so aku pun tak leh behave macm budak2 lagi. Ngee.. Aku di serapkan semula membuat graphic industry lagi.. Dari situ aku mula naik kencang.. pergunakan ijazah bertahapkan dip.. dan masuk lah aku di company printing..Idaman Print. Kerja aku asyik mendesign depan PC, tak pun buat dummy (dalam erti kata menggunakan kertas untuk mencipta produk), etc. Hampir setahun aku berkecimpung.. Gaji pun okay..dan aku merasakan pekerjaan aku ini, di antara zon paling 'selesa'. Semua kerja-kerja yang di beri aku mampu buat..tapi..tak lah nak always perfect kan? so dari situ learn to learn, from mistakes and fix it. I noticed that.. prestasi ku dilihat merosot, tapi aku still menjalankan kerja dan juga ikut prosedur yang ditetapkan..And then, aku pun rasa dengan keadaan tak boleh belah lagi, maka tak payah la citer lebih lanjut lagi..Kata orang, setiap benda ada hikmahnya..so aku just let go jer and making face of half smile..haha.


Dengan segala hormatnya..lepasnya Hari Raya aku menjadi penganggur terhormat yg berwawasan dan akan bersambung mencari perkerjaan ku balik :) InsyaALLAH, mudahan dengan izin Nya. Pada bulan Ramadhan ini..memberi ku cabaran dan dugaan..Aku Redha je lah. Banyak2 kan lah berdoa dan amalan, ketahuilah kan, kita adalah hamba Nya. Thanks for reading on my life, so once again... "What are my dreams?".

I will said.. All my dreams are here with me. The best way, to be happy.

 Oh awan! Terang benderang :)